❤ Followers❤

Do contact me wherever you are❤

Do contact me wherever you are❤
HAPPY SHOPPING ❤

Wednesday, July 21

j0m share berita from k0sm0 pula..*_*

Banyak negara sudah tapis Internet

emmmm..morning all..:) pembukaan hari..j0m baca k0smo..hehe..mcm tajuk utama kita d atas...banyak negara tapis internet?? rs2 nya sbb apa yerr?? bnyk kemungkinan boleh berlaku..cthnya, akses internet utk kegiatan yg x baik..mcm video lucah..hurrmmm....

ni sedutan akhbar k0sm0>>>
Banyak kerajaan sudah melaksanakan sekatan terhadap Internet dengan menapis akses pengguna kepada laman-laman web lucah serta berkaitan dengan politik dan agama.

Sebuah organisasi bukan kerajaan yang berpangkalan di Perancis, Reporters Without Borders (RWB) menyenaraikan 12 negara yang sudah melaksanakan sekatan itu sebagai China, Myanmar, Korea Utara, Vietnam, Mesir, Iran, Syria, Saudi Arabia, Turkmenistan, Uzbekistan, Cuba dan Tunisia.

RWB dalam laporan mereka menjelaskan, kerajaan negara-negara terbabit secara sistematik menyekat aliran maklumat menerusi Internet jika ia didapati boleh menjejaskan kepentingan negara, politik, agama dan moral rakyat.

Agensi berita Reuters pula melaporkan, Jerman juga tahun lalu telah meluluskan peraturan menyekat akses kepada laman-laman web lucah membabitkan kanak-kanak selepas mencontohi model yang dilaksanakan di Britain, Itali serta negara-negara Scandinavia<<<

ok gak..hehehe...kurang la 'pengakses' gatal2..hahaha..tp malaysia bila lg nk sekat?? sekat jgn x sekat..ngehaahaa..=p

No comments:

Post a Comment

jomm sihat dengan SHAKLEE uOlls..

thx yeah!